دوره آموزش مجازی تعمیرکارنرم افزار تلفن همراه

مربی / مدرس / آماده سازی محتوا

t1

t2

t3

اساتید دوره 

آقای محمد مهدی مقدم

(کارشناسی مهندس کامپیوتر)

آقای ايرج راستی

(کارشناسی مهندسی الکترونیک)

آقای محمد علی محمودی

(کارشناسی مهندسی الکترونیک)

آقای اصنافی

 (آموزشگاه خرد)

شرایط شروع دوره و تکمیل ظرفیت
اطلاعات دوره
جلسات تکمیلی و رفع اشکال
گواهی و مدرک دوره
ابزارهای جانبی دوره

معرفی دوره آموزشی

تعمیرکارنرم افزار تلفن همراه شغلی است در حوزه الکترونیک که دارای شایستگی های کاربری تلفن همراه، کاربا نرم افزار های بارگذاری سیستم عامل، تشخیص عیوب رفع عیب نرم افزاری، بارگذاری سیستم عامل به کمک باکس و دانگل، بارگذاری حافظه خارج از دستگاه، رفع ایرادات غیرمرتبط با بوت، ریکاوری رام، رفع ایراد ناشی از بوت، باز نمودن قفل تلفن همراه می باشد و با بررسی عیوب با تکنیک های متفاوت به رفع عیوب می پردازد.

کارآموز پس از اتمام دوره می تواند به صورت انفرادی یا در شرکت های خدمات پس از فروش مشغول به کار شود. دوره آموزش تعمیرکار نرم افزار تلفن همراه یکی از کاربردی ترین دوره های تعمیرات می باشد. با توجه به رشد بازار تلفن همراه ، کارآموزان فراوانی جذب این بازار می شوند . متناسب با رشد بازار فروش تلفن همراه به همان نسبت هم  تقاضا برای تعمیرات نرم افزاری آن توسط تعمیرکاران تلفن همراه در این بازار افزایش پیدا می کند. این شغل با تعمیر کار سخت افزار تلفن همراه در ارتباط است.

امروزه موبایل تقریبا بخش جداناپذیر زندگی افراد شده است و به طور میانگین هر نفر بیشتر از چند ساعت درروز با موبایل کار می کند و این استفاده از موبایل باعث شده است تا بازار کار خوبی برای تعمیرکاران این حوزه فراهم بیاید. نرم افزارهای موبایل نیز امروزه روز به روز در حال تغییر و به روز رسانی می باشند درنتیجه مشکلات نرم افزاری، بخش عمده ای از دردسرهای کاربران موبایل می باشد. از این رو بازار کار خوبی برای تعمیرکاران این حوزه فراهم آمده است.

آموزش در 2 بخش انجام می شود:
الف)آموزش های تئوری که به صورت مجازی برگزار می گردد.این آموزش ها به دو صورت Online و Offline ارائه می شود.حضور کلیه کارآموزان در جلسات Online جهت معرفی به آزمون به آزمون الزامی می باشد.
ب)آموزش عملی که به صورت حضوری در آموزشگاه خرد برگزار می گردد. حضور کارآموزان در جلسات حضوری جهت معرفی به آزمون الزامی می باشد.جهت کارآموزان شهرستانی در صورت تمایل به نزدیکترین خوابگاه رسمی با ثبت ساعت حضور و گزارش به آموزشگاه هدایت می گردند.

در همین راستا آموزشگاه خرد با همکاری آموزشهای مجازی ایلپ اقدام به برگزاری این دوره آموزشی به صورت آموزش الکرونیکی نموده است. جهت اطلاع از سرفصل مطالب دوره آموزشی به بخش سرفصل مطالب مراجعه فرمایید.

مشاهده مشخصات کد شغل

 

 

 
 

 

 

سرفصل مطالب اصلی این دوره عبارت است از: 

  • کاربری تلفن همراه
  • تاریخچه تلفن همراه و سیستم های مخابراتی(انواع BTS ، انواع اپراتورها، آنتن دهی و فرکانس ها و ...)
  • -مفهوم دیجیتال (گیت ها و کد باینری)
  • عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری تلفن همراه
  • برندها و خصوصیات سخت افزاری تلفن های همراه
  • انواع سیستم های عامل درتلفن های همراه (سیستم عامل سیمبین، سیستم عامل ویندوز، سیستم عامل اندروید و سیستم عامل اپل IOS)
  • کار با ویندوز (نرم افزارهای رابط کاربری تلفن همراه در ویندوز) ( رابط کاربری جاوا، رابط کاربری اندروید، رابط کاربری اپل)
  • کاربامنوی سیستم های عامل تلفن همراه
  • مدیریت اطلاعات تلفن همراه توسط رابط های کاربری
  • به روز بودن با توجه به تغییرات تکنولوژی
  • کار با نرم افزارهای بارگذاری سیستم عامل
  • انواع چیپ های تلفن همراه
  • نرم افزارهای مختلف بارگذاری سیستم عامل (نرم افزار odin ،flash tools ،itunes  )
  • محیط های مختلف گوشی مانند ریکاوری، دانلودینگ و ...
  • آماده سازی محیط کار گوشی برای انجام بارگذاری سیستم عامل
  • نصب درایورهای لازم جهت ارتباط تلفن همراه و رایانه
  • کار با نرم افزارهای بارگذاری سیستم عامل (آپدیت، نصب رام و ... )
  • بارگذاری سیستم عامل به کمک حافظه خارجی
  • قرار دادن تلفن همراه در وضعیت دانلود
  • استفاده از آخرین فایل های اصلی تلفن همراه
  • انجام کامل فرایند بروز رسانی تلفن همراه
  • رعایت نصب بالاترین نسخه سیستم عامل تلفن همراه و خود داری از پایین آوردن نسخه نرم افزاری تلفن همراه
  • تشخیص عیب و رفع عیوب نرم افزاری
  • انواع مدل گوشی های تلفن همراه
  • چارت کدهای مخفی برندهای مختلف
  • نحوه کار با سیستم عامل های مختلف
  • نحوه کار با سیستم عامل های رایانه و لپ تاپ
  • جدول لیست خطاهای سیستم عامل های مختلف (sp-flashtool -itunes)
  • روش های ریست گوشی
  • عیوب نرم افزاری گوشی
  • بررسی انواع مدل گوشی
  • تهیه و تشخیص رام مخصوص دستگاه با توجه به مدل و مدل نامبر(شماره مدل)
  • استفاده ازکدهای مخفی جهت رفع عیوب و ریست نرم افزاری
  • ریست دستگاه به روش های مختلف
  • رفع خطاهای سیستم عامل با توجه به مفهوم آنها
  • به روز رسانی دستگاه ها به کمک نرم افزارهای نصب رام و یا مموری
  • رفع عیوب نرم افزاری گوشی
  • ارائه توضیحات و توجیه مشتری در مورد علل بروزعیب، هزینه و زمان مورد نیاز جهت رفع عیب
  • مدیریت زمان و رفع ایراد گوشی در زمان تعیین شده
  • رعایت اصول و شرایط لازم در طی مراحل رفع عیب
  • استفاده درست از تجهیزات و نرم افزار و بروز رسانی امکانات و نگهداری از آنها
  • رعایت اصول ایمنی در استفاده از تجهیزات و فایل های استاندارد در طی مراحل رفع عیب
  • غیر فعال کردن و خاموش کردن تجهیزات در زمان عدم نیاز جهت صرفه جویی در مصرف انرژی
  • بارگذاری سیستم عامل به کمک باکس و دانگل
  • فایل های فلش بارگذاری سیستم عامل به کمک باکس
  • درایورهای نصب باکس های مختلف
  • انواع باکس ها و دانگل های مربوط به برندهای مختلف (باکس های Z3X،easy j tag، اختاپوس، Rif ،ATF ،SE-tools، دانگل هایbest, BST,EFT و ...(یا باکس های جایگزین و یا دانگل های جایگزین))
  • نصب درایورهای باک های مختلف
  • بارگذاری سیستم عامل به کمک باکس و دانگل
  • معرفی باکس کارآمد و مقرون به صرفه
  • باز نمودن قفل تلفن همراه انواع قفل مربوط به گوشی ( قفل شبکه، قفل گوشی و قفل بوت لودر )
  • روش های آنلاک در سیستم عامل های مختلف
  • مشکلات و مخاطرات روت و جیلبریک
  • آنلاک شبکه
  • آنلاک بوت لودر
  • آنلاک ورودی گوشی
  • رعایت قوانین مربوط به آنلاک
  • رفع ایرادات غیر مرتبط با بوت (گوشی های روی آرم مانده)
  • مشکلات سیستم عامل
  • مشکلات (Emergency File System) EFS
  • مشکلات ناشی از عیوب باطری
  • ویروسی شدن
  • پر بودن بیش از حد حافظه اصلی(در مدل های قدیمی)
  • فلش کردن پس از شناخت علائم (ایراداتی که باید از طریق فلش برطرف شود)
  • استفاده از فایلهای EFS برای برطرف کردن خطای EFS
  • رفع مشکلات مربوط به باطری
  • برطرف کردن ویروس ها با استفاده از ابزار موجود(آنتی ویروس یا فلش کردن)
  • استفاده از محیط ریکاوری برای خالی کردن حافظه داخلی
  • تشخیص و برطرف کردن ایرادات غیرمرتبط با بوت در صورت روشن نشدن گوشی
  • استفاده از فایل های مطمئن و تست شده بر اساس شماره مدل گوشی
  • توجه به مقدار شارژ باطری
  • ریکاوری رام (اصلی و غیر اصلی)
  • اصول و شرایط ریکاوری رام
  • نرم افزارهای مرتبط و کاستوم ریکاوری ها
  • نحوه بازگشایی قفل boot loader و نصب کاستوم ریکاوری
  • رام اصلی و غیر اصل(Custom Rom)
  • تشخیص رام اصلی و غیراصل (Custom Rom)
  • نصب و بارگذاری کاستوم ریکاوری (CWM –TWRP) با توجه به شماره مدل گوشی
  • استفاده از کاستوم ریکاوری ها با برندهای مختلف
  • فعال سازی موارد مدنظر در شرایط مختلف و با گزینه های مختلف
  • گرفتن فایل پشتیبان و یا نصب و بازیابی (restore)فایل رام img یا (zip از طریق کاستوم ریکاوری)
  • سازگاری کامل رام با سخت افزار دستگاه
  • استفاده درست واصولی از تجهیزات
  • جمع آوری و استفاده از مجموعه کاملی از ریکاوری های تست شده و معتبر
  • توجیه مشتری بطور مختصر و جامع در مورد فعالیت انجام شده بر روی دستگاه
  • رعایت اصول ایمنی در استفاده از فایل ها جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به بوت دستگاه
  • اطمینان از میزان شارژ کافی باتری در طی مراحل انجام کار جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به بوت دستگاه
  • استفاده از تجهیزات استاندارد مثل کابل ، باطری
  • رفع ایراد ناشی از بوت (گوشی های خاموش یا دارای علائم حیاتی)
  • نحوه بوت شدن در انواع گوشی با سیستم عامل های مختلف
  • انواع مقادیر جریان کشی در زمان بوت شدن
  • انواع بوت لوپ
  • انواع هارد و شماره فنی آن و قابلیت جایگزینی هارد
  • نحوه پشتیبان گیری از بوت هارد سالم و نوشتن (write) آن بر روی هاردهای دیگر
  • نحوه پشتیبان گیری از اطلاعات کاربر و یا اطلاعات بوت در هاردهای معیوب
  • استفاده از نرم افزارهای ترمیم بوت به روش tag
  • شناسایی قطعات مرتبط با مبحث ترسیم بوت
  • تشخیص هارد معیوب و سالم
  • خواندن و نوشتن دامپ هارد
  • پشتیبان گیری از هارد گوشی خاموش
  • بررسی بسیاردقیق و اطمینان از خرابی boot zone تلفن همراه فایل بوت با توجه به مدل تلفن همراه دقیقا انتخاب گردد
  • حفظ و نگهداری اطلاعات هارد در تمامی مراحل ترمیم
  • احیای گوشی هایی که از لحاظ نرم افزاری دچار آسیب بوتلودر هستند
  • بارگذاری حافظه خارج از دستگاه (hard program)
  • انواع هارد
  • انواع پروگرمر
  • فایل های مربوط به پروگرم و پارتیشن بندی هارد
  • انواع پیغام خطا ( error) مربوط به مشکل هارد
  • استفاده از روش جریان کشی جهت تشخیص هارد معیوب و سالم
  • نوشتن و خواندن ( Read و write) فایل بوت
  • پشتیبان گیری از اطلاعات دستگاه خاموش
  • قرار دادن تلفن همراه در حالت download mode
  • بالا آوردن بوت از طریق کارت حافظه در برخی از گوشی ها
  • توجه به حفظ اطلاعات مشتری و حفظ حریم شخصی آنها

جامعه هدف این دوره آموزشی:

 

  • دانش آموزان
  • دانشجویان
  • افراد جویای کار
  • افرادی که قصد مهاجرت به خارج کشور را دارند.
  • علاقمندان جهت ورود به بازار پردرآمد تعمیرکاران تلفن همراه
  • علاقمندان جهت تدریس این تخصص به کارآموزان رشته الکترونیک
  • علاقمندان جهت راه اندازی آموزشگاه خصوصی رشته های فنی
  • تعامل و همکاری با فروشندگان تجهیزات الکترونیک و قطعات موبایل، سخت افزار و نرم افزار موبایل و...
  • داشتن ارتباطات گسترده با مشاغل مرتبط با تعمیرات نرم افزار موبایل مانند مغازه های الکترونیک ، مهندسان سخت افزار و نرم افزار و .....
  • برقراری ارتباط با شرکت ها و نمایندگی های موبایل و ارسال رزومه جهت استخدام

پیش نیازهای این دوره آموزشی: ندارد

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آموزشهای مجازی ایلپ می‌باشد.