دوره آموزش مجازی مربی نقاشی کودک

مربی / مدرس / آماده سازی محتوا
teacher

teacher2

اساتید دوره

خانم آرزو مبینی پویا

(کارشناسی هنر)

خانم فاطمه دولاب

(کارشناسی هنر)

پیج اینستاگرام استاد

kheradhonar@

 (آموزشگاه خرد)

 

شرایط شروع دوره و تکمیل ظرفیت
اطلاعات دوره
جلسات تکمیلی و رفع اشکال
گواهی و مدرک دوره
ابزارهای جانبی دوره

معرفی دوره آموزشی

مربي نقاشی کودک شغلی از مشاغل حوزه هنرهای تجسمی است. مربی نقاشی کودک می تواند در آموزشگاه ها ، فرهنگسراها، مهد کودک ها، مدارس و ... مشغول به کار شود.

مربي نقاشی کودک باید کودک را به خوبی بشناسد و با آگاهی از احساسات کودک بتواند با او ارتباط  برقرار کند. توانایی های مربی نقاشی کودک شامل موارد زیر می باشد:

  • بکارگیری اصول روانشناسی عمومی کودک
  • بکارگیری راه های برقراری ارتباط با کودک و نفوذ به درون او
  • سنجش آمادگي جسمي و روحي كودك جهت يادگيری مطالب آموزشي
  • ايجاد زمينه سنجش آمادگي جسمي و روحي كودك جهت يادگيری مطالب آموزشي
  • ايجاد زمينه فرآيند آموزش نقاشی
  • نقد و تفسير نقاشی كودكان
  • آموزش مباني هنرهای تجسمي به زبان ساده به کودک
  • ايجاد و تقويت خلاقيت كودك و روش هاي تقويت آن
  • به كارگيری حواس مختلف در آموزش نقاشی
  • نقد و تفسير نقاشی كودكان
  • آموزش مبانی هنرهای تجسمی به زبان ساده به كودك
  • آموزش مبانی هنرهای تجسمی كودك به زبان ساده به كودك
  • آموزش تكنيكهای مختلف نقاشی به زبان ساده به كودك
  • تصوير سازی با تكنيكهاي مختلف نقاشی در ارتباط باشد

 در همین راستا آموزشگاه خرد با همکاری آموزشهای مجازی ایلپ اقدام به برگزاری این دوره آموزشی به صورت آموزش الکرونیکی نموده است. جهت اطلاع از سرفصل مطالب دوره آموزشی به بخش سرفصل مطالب مراجعه فرمایید

 

 

 

سرفصل مطالب اصلی این دوره عبارت است از:

  • بكارگیری اصول روا نشناسی عمومی كودک
  • بررسی روانشناسی عمومی كودك
  • آگاهی از احساسات كودك در شرایط مختلف
  • اصول یادگیری واكنشهای بـه موقع و متناسب نسبت به عملکرد كودك
  • بكــارگیری جلــب اعتمــاد كــودك در بــروز علایقش
  • بكارگیری تجربه مهارتهـای بروزاحساسـات (توجـه، محبت و ..به كودك)
  • تعامل شفاف با كودك
  • تجربه موارد آموزشی در محیط شخصی
  • گرفتن بازخوردها و بكارگیری آنها در آموزشهای دیگر
  • محیط آموزشی از لحاظ روانی كاملا با روحیات كودك سازگار باشد
  • كارآموز با شرایط مناسب كار كودك آشنا شود
  • به كودك آموزش داده شود ازابزارهای خود به خوبی محافظت كند
  • در موارد آموزش به كودك یاد می دهیم نسبت به محیط زیست خـود احسـاس مسـئولیت داشته باشد
  • بكارگیری روش های نفوذ به درون كودك از طریق برقراری ارتباط  با او
  • نحوه آگاهی از شخصیت كودك
  • نحوه اطلاع از علایق و سلیقه های فردی  كودك 
  • اصول ارزش نهادن به آثار هنری كودك
  • برقراری ارتباط بصری در آموزش كودك
  • برقراری ارتباط لمسی در آموزش كودك
  • برقراری ارتباط کلامی در آموزش كودك
  • مربی باید تفاوتهای كودكان را بپذیرد و با توجـه بـه آنهـا پاسـخگوی نیازهـای كودكـان باشد 
  • مربی با رفتار و گفتار خود كودكان را به احترام به طبیعت تشویق كند .
  • سنجش آمادگی جسمی و روحی كودك جهت یادگیری مطالب آموزشی و ایجاد زمینه فرآیند آموزش
  • راهكارهای افزایش اشتیاق كودك برای انجام كار هنری
  • نحوه آگاهی از مواقعی که كودك تمایـل بـه انجـام نقاشـی ندارد
  • انجام بازی های گروهی
  • داستان سرایی
  • انجام نقاشی با موزیك
  • یادگیری كارهای گروهی و تاثیر آن در كار فردی
  • از برخورد كودكان در حین كار گروهی به طور نامحسوس جلوگیری شود
  • انجام فعالیتهای متناسب با شرایط محیطی و عدم آسیب رسانی به محیط
  • ایجاد و تقویت خلاقیت كودك و روش های تقویت آن
  • مفهوم خلاقیت و تعاریف مختلف آن
  • ویژگی های افراد خلاق
  • نحوه اطلاع از موانع خلاقیت
  • اصول از میان برداشتن موانع خلاقیت
  • دیدن اشیا و محیط به صورتی متفاوت
  • بكارگیری اصول تحمل بی نظمی تا رسیدن به نظم جدید
  • بكارگیری راهكارهای افزایش پشتكار
  • برقراری ارتباط بین كودكان جهت فعال تر كردن ذهن آنها
  • افزایش دقت دركودك
  • تفكر انتقادی سازنده و خلاق در برخورد با كودك
  • با توجه به تاثیر انتقاد مخرب در كودك از آن پرهیز شود.
  • با توجه به حساسیت روحیه كودك ، نحوه بیان مطالب باید خیلی صحیح و شفاف باشد.
  • محیط امكان بروز خلاقیت را برای كودك فراهم آورد.
  • روحیات كودكان می تواند اثر بسیار زیادی در محیط زیست او داشته باشد.
  • اگركودك مجال صحبت داشته باشد، به راحتی می تواند احساسات خود را بروز دهد.
  • به كارگیری حواس مختلف در آموزش نقاشی
  • حواس پنجگانه و نقش آنها در شناخت محیط پیرامون
  • راه های تقویت حس بینایی
  • راه های تقویت حس شنوایی
  • راه های تقویت حس لامسه
  • انجام تمرینات تقویت حس بینایی
  • انجام تمرینات تقویت حس شنوایی
  • انجام تمرینات تقویت تـأثیرحس لامسه
  • مربی نقش حواس در توجه و دقت به محـیط و تاثیر آن در كارهـای هنـری كودكـان را کاملاً در امر آموزش لحاظ کند.
  • مربی در صورت وجود نقص حسی در كودكـ آن را بزرگ ننماید و او را به تقویت حـواس دیگر تشویق كند.
  • نقش دقت و مراقبت مراقبت چشم ، گوش و دیگر اجزاء بدن را باید حیاتی دانست.
  • نقد و تفسیر نقاشی كودكان
  • اطلاع از نمادهای نقاشی كودكان از (خانه ، خانواده ، خورشـید و ...)
  • تناسبات نقاشی كودكان
  • نقد و تفسیر نقاشی كودكان
  • افزایش تخیل كودك
  • به ظهور درآوردن تخیلات كودك در نقاشی
  • آموزش مبانی هنرهای تجسمی به زبان ساده به كودك
  • فرم
  • نقطه ، خط ، سطح و حجم
  • اشكال مستطیل، دایره، مربع، مثلث و بیضی
  • رنگ ها و تاثیرات روانی آنها
  • رنگ های اصلی و فرعی
  • رنگ های سرد و گرم
  • تركیب بندی بافت (طبیعی و مصنوعی)
  • پرسپكتیو یك نقطه ای
  • پرسپكتیو دو نقطه ای
  • ایجاد فرم
  • ترسیم نقطه، خط، سطح و حجم
  • ترسیم اشكال مستطیل، دایره، مربع، مثلث و بیضی
  • بكارگیری رنگ ها و تاثیرات روانی آنها
  • ایجاد بافت (طبیعی و مصنوعی)
  • تركیب بندی
  • ایجاد پرسپكتیو یك نقطه ای
  • ایجاد پرسپكتیو دو نقطه ای
  • آموزش مبانی هنرهای تجسمی به زبان ساده به كودك
  • اصول صحیح طراحی
  • نحوه طراحی اشكال و احجام
  • نحوه فضا سازی از بعد اجرای طرح
  • طراحی با اصول صحیح
  • فضاسازی برای سوژه ترسیم شده
  • طراحی حیوانات
  • طراحی گل
  • طراحی منظره
  • طراحی فیگور
  • طراحی چهره
  • تقویت دید و نگرش به محیط و تشویق كودك به خوب نگاه كـردن بـه اجسـام اطـراف خود
  • باید مراقب استفاده از ابزارهایی چون مداد بود تا خطری برای كودك ایجاد نشود
  • آموزش تكنیك های نقاشی به زبان ساده به كودك
  • تكنیك های نقاشی
  • اجرای تكنیك مداد رنگی
  • اجرای تكنیك خراش
  • اجرای تكنیك هاشور
  • اجرای تكنیك پودر مدادرنگی
  • اجرای تكنیك پاستل روغنی (خراش ، حرارت و ...)
  • اجرای تكنیك گواش (لایه لایه - اسفنج - مهر- شابلن)
  • اجرای تكنیك آبرنگ
  • پیشنهاد هر تكنیك جدیدی از طرف كودك با استقبال مربی مواجـه شـود تـا خلاقیـت كودك سركوب نشود .
  • در هنگام كار با ابزارباید مراقب باشیم مشكلی ایجاد نشود.
  • تصویرسازی با تكنیك های مختلف
  • نحوه تصویرسازی با به كارگیری خلاقیت
  • تكمیل اشكال نیمه به صورت متقارن
  • تصویرسازی خلاق با استفاده از فرم های مختلف
  • تصویرسازی با استفاده از سوژه های بیانی
  • تقویت تجسم و تخیل كـودك از طریـق داسـتان سـرایی، یادآوری خاطرات و ...

جامعه هدف این دوره آموزشی:

- دانش آموزان

- دانشجویان

- افراد جویای کار

- علاقمندان جهت تدریس این هنر به هنرآموزان و علاقمندان به این رشته هنری

- علاقمندان تدریس در مهد کودک ها و کانون های فرهنگی هنری

- علاقمندان تدریس نقاشی در مدارس

- افرادی که قصد مهاجرت به خارج کشور را دارند.

 

پیش نیازهای این دوره آموزشی: ندارد

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آموزشهای مجازی ایلپ می‌باشد.