دوره آموزش مجازی مهارتهای هفتگانه ICDL

مربی / مدرس
مهندس غلامحسین فتحی
مهندس غلامحسین فتحیمدرس ELAP

کارشناسی ارشد زمین شناسی
 21 سال سابقه تدریس
دارای مدرک مربیگری از سال 1378
عضو کمیته طراحان و ممیزان سئوالات آزمونهای کتبی و عملی
کارشناس آزمون اداره کل فنی و حرفه ای استان از سال 1376 الی 1382
مدرس دانشگاه
موسس، مدیر و مربی آموزشگاه

 

اطلاعات دوره
جلسات تکمیلی و رفع اشکال
گواهی و مدرک دوره
ابزارهای جانبی دوره

معرفی دوره آموزشی ICDL

گواهینامه بین‌المللی کاربری کامپیوتر یا International Computer Driving License) ICDL) که با عنوان گواهینامه اروپایی کاربری کامپیوتر یا ECDL نیز شناخته می‌شود، گواهینامه‌ای بین‌المللی برای کاربری رایانه است که توسط بنیاد ای‌سی‌دی‌ال ارائه شده و دریافت آن به معنی رسیدن به درجه‌ای از مهارت در کار با رایانه است که فرد توانایی‌های اصلی و مهارت‌های مقدماتی کار با رایانه را دارد. امروزه با گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات کسب مهارت های هفت گانه ICDL برای تمام اقشار و گروههای سنی مختلف جامعه لازم و ضروری می باشد. در دوره حاضر، مهارت های هفت گانه ICDL با بیانی شیوا و ساده آموزش داده شده و در طول دوره آموزشی انجام پروژه ها، ارتباط با استاد و پرسش و پاسخ و همچنین کلاس رفع اشکال آنلاین به یادگیری کامل مطالب دوره آموزشی کمک خواهد نمود.

 بازار کار مرتبط با دوره آموزشی:

در حال حاضر داشتن مدرک معتبر ICDL جزو الزامات اولیه و پایه ای استخدام در بسیاری از سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی می باشد.

 

توجه:

این دوره شامل آزمونهای شبیه سازی شده بخشهای مختلف دوره ICDL (به صورت تستی و بر مبنای سوالات استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور) می باشد که آمادگی کارآموزان جهت موفقیت در یادگیری این دوره و آزمونهای مربوطه را افزایش می دهد.

 

ثبت نام در دوره های زیرمجموعه ICDL:

کاربران متقاضی در صورت تمایل می توانند از طریق لینک زیر صرفا در مهارت خاص مورد نیاز خود (بخشی از دوره ICDL) ثبت نام نمایند.

ثبت نام در مهارتهای زیرمجموعه گروه ICDL

سرفصل مطالب اصلی این دوره عبارت است از:

فصل اول: مفاهيم اوليه در فناوری اطلاعات ( مفاهيم اساسی تئوری IT)

فصل دوم: استفاده از كامپيوتر و مديريت فايل ها ( کار با سیستم عامل ویندوز)

فصل سوم: پردازش متن ( کار با نرم  افزار واژه پرداز Word )

فصل چهارم: صفحه گسترده ها ( کار با نرم افزار صفحات گسترده EXCEL)

فصل پنجم: پايگاه داده (کار با نرم افزار پایگاه داده Access)

فصل ششم: ارائه مطالب (کار با نرم افزار ارائه مطلب Power Point)

فصل هفتم: اطلاعات و ارتباطات (خدمات اطلاعاتی شبكه - اينترنت و پست الكترونيك)

توجه: سوالات آزمون دوره از بین بانک سوالات استاندارد دوره ICDL سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور استفاده شده است.

 

1- گواهی شرکت در دوره ایلپ:

کاربرانی که همه بخشهای محتوای الکترونیکی دوره را مطالعه کرده و در آزمون آنلاین دوره موفق به دریافت حداقل 70 درصد از نمره کل شوند، گواهی شرکت در دوره ایلپ را دریافت خواهند کرد.

 

2- گواهی شرکت در دوره از آموزشگاه های فنی و حرفه ای:

کاربران متقاضی این گواهی می بایست هماهنگی لازم را با بخش پشتیبانی ایلپ به عمل نموده و با پرداخت مبلغ 80000 تومان، در ادامه فرایند لازم جهت صدور گواهی شرکت در دوره از آموزشگاه های فنی و حرفه ای معتبر سطح کشور توسط ایلپ پیگیری و انجام شده و به کارآموز ارائه شود

 

3- کارت مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور (ویژه دوره مهارتهای هفتگانه ICDL):

کاربران متقاضی این گواهی (معتبرترین گواهی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با قابلیت ترجمه و استفاده بین المللی) می بایست هماهنگی لازم را با بخش پشتیبانی ایلپ به عمل نموده و با پرداخت مبلغ 150000 تومان، در ادامه فرایند لازم جهت معرفی به آزمون رسمی دوره ICDL که توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور (دارای دو بخش تئوری و عملی) برگزار می شود توسط ایلپ پیگیری و انجام خواهد شد. معرفی به آزمون کارآموز توسط یکی از آموزشگاه های فنی و حرفه ای معتبر سطح کشور طرف همکار ایلپ انجام خواهد شد. با توجه به دستورالعمل جدید سازمان، امکان شرکت کارآموز در آزمون در محل سکونت وی مقدور می باشد.

کلاس آنلاین رفع اشکال: با توجه به اهمیت آزمون رسمی ICDL، جهت آمادگی بیشتر کارآموزان امکان برگزاری 3 جلسه کلاس رفع اشکال آنلاین با پرداخت مبلغ 240000 تومان توسط اساتید مجرب و حرفه ای دوره مقدور می باشد. این کلاس با هدف تمرین و تاکید بر روی سوالات مهم آزمون برگزار شده و توصیه می شود کارآموزان جهت موفقیت در آزمونهای تئوری و عملی دوره در این جلسات شرکت نمایند

 

فراگیری این دوره برای تمامی افراد مختلف با رده های سنی گوناگون و زمینه های کاری متنوع، لازم و ضروری می باشد.

دوره آموزشی ICDL دارای پیش نیاز خاصی نبوده و به طور معمول این دوره برای بسیاری از دوره های آموزشی مرتبط با فناوری اطلاعات پیش نیاز می باشد.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آموزشهای مجازی ایلپ می‌باشد.